Unilever verhoogt dividend in 2018 met 8 procent
AEX-aandeel Unilever keert dit jaar een dividend van 38,72 cent per aandeel uit, precies 8% meer dan vorig jaar.
Unilever verhoogt daarmee opnieuw het dividend nadat vorig jaar de uitkering nog met 12% werd verhoogd. Aandeelhouders krijgen het dividend elke drie maanden betaald, met als eerstvolgende ex-dividend datum 3 mei 2018.
Vervolgens zal het dividend op 6 juni betaalbaar worden gesteld en ook daadwerkelijk worden uitgekeerd door de desbetreffende bank of broker. Bij een huidige beurskoers van €46,37 is het geschatte dividendrendement 3,1%.
LEES OOK: EX-DIVIDEND OVERZICHT AANDELEN BELGIË
Het aandeel Unilever stijgt dit jaar 1% en heeft momenteel een beurswaarde van €135 miljard. Er zijn 28 analisten die het aandeel volgen. Daarvan geeft er 1 een verkoopadvies maar adviseert het grootste deel kopen (16 x buy of strong buy advies). Ook zijn er 11 analisten met een advies 'hold'. Het gemiddelde koersdoel van de analisten is €50,82.
Unilever is wereldwijd toonaangevend in fast-moving consumer goods. Zij verkoopt circa 400 merken in ruim 190 landen. Iedere dag gebruiken 2,5 miljard mensen een Unilever-product.
Unilever verhoogt daarmee opnieuw het dividend nadat vorig jaar de uitkering nog met 12% werd verhoogd. Aandeelhouders krijgen het dividend elke drie maanden betaald, met als eerstvolgende ex-dividend datum 3 mei 2018.
Vervolgens zal het dividend op 6 juni betaalbaar worden gesteld en ook daadwerkelijk worden uitgekeerd door de desbetreffende bank of broker. Bij een huidige beurskoers van €46,37 is het geschatte dividendrendement 3,1%.
LEES OOK: EX-DIVIDEND OVERZICHT AANDELEN BELGIË
Het aandeel Unilever stijgt dit jaar 1% en heeft momenteel een beurswaarde van €135 miljard. Er zijn 28 analisten die het aandeel volgen. Daarvan geeft er 1 een verkoopadvies maar adviseert het grootste deel kopen (16 x buy of strong buy advies). Ook zijn er 11 analisten met een advies 'hold'. Het gemiddelde koersdoel van de analisten is €50,82.
Unilever is wereldwijd toonaangevend in fast-moving consumer goods. Zij verkoopt circa 400 merken in ruim 190 landen. Iedere dag gebruiken 2,5 miljard mensen een Unilever-product.